فروش مجدد به مشتریان کنونی وب سایت

شما هر روز بر روی سایتتان وقت می گذارید. هر روز بخشهای مختلف سایتتان را اصلاح و بررسی می کنید. به بازاریابی اینترنتی و تبلیغاتی اینترنتی برای سایتتان می پردازید و افراد زیادی را وارد سایت می کنید. به مرور زمان آنها را جذب سایت می کنید ، تا جایی که منجر شود از سایت شما خرید کنند. بسیار عالی !‌ این یعنی به درستی کار خود را در بازاریابی اینترنتی انجام داده اید.

هزینه جذب مشتری جدید همانطور که شاید بدانید بسیار بیشتر از مشتری قدیمی می باشد. شما هزینه های زیادی را صرف کردید و پروسه های طولانی را طی کردید تا افرادی از شما خرید کنند و جذب سایت شما بشوند. حالا باید این را بدانید که کار تمام نشده است. شما فرصت فروش بیشتر به مشتریان کنونی را دارید و این بی نظیر می باشد. بالای ۹۰ درصد سایتهای ایرانی فرصتهای خوب فروش را از دست می دهند و از این فرصت استثنایی غافل هستند.

فروش مجدد به مشتریان کنونی وب سایت

چه کاری باید برای فروش مجدد به مشتریان انجام داد؟

پس از مدتی با افرادی که از سایت شما خرید می کنند تماس بگیرید و درباره محصولی که از شما خریداری کردند نظر آنها را بپرسید. این اولین قدم است. وقتی می خواهید در سایت محصول جدیدی منتشر کنید با مشتریان قبل از انتشار آن تماس بگیرید و به آنها محصوا را پیشنهاد بدهید.

البته با زیاد بودن حجم مشتریان، شاید اینکار از طریق تماس با تک تک آنها و پیشنهاد فروش دادن امکانپذیر نباشد. از پیامک و ایمیل می توانید در این شرایط استفاده کنید.

در واقع قبل از اینکه در دید عموم بازدیدکنندگان محصول را قرار دهید محصول را به مشتریان خودتان معرفی کنید. به این پیشنهادات ، پیشنهادات پنهان می گوییم.

 

ثبت اطلاعات رد و بدل شما با مشتری

برای اینکه بتوانید سود مجموعه خودتان را افزایش دهید و فروش های مجدد خوبی داشته باشید باید با تعریف یک سیستم، تمام اطلاعاتی را که با مشتریان رد و بدل می کنید را ثبت کنید. فرض کنید از شما شخصی خرید کرده و با مشتری پس از مدتی تماس می گیرید و درباره محصول نظر مشتری را می پرسید ؟ مثلا مشتری شما می گوید خیلی خوب میشد اگر این محصول قابلیت x را هم داشت. در اینجا ثبت اطلاعات رد و بدل شده وظیفه شما می باشد. باید سیستمی را با استفاده از یک نرم افزار پیاده کنید تا تمامی مکالمات خودتان با هر مشتری را جلوی اسم هر مشتری به صورت جداگانه ثبت کنید.

استفاده از نرم افزار اکسل

اگر شما صاحب فروشگاهی کوچک یا یک شرکت هستید و یا به صورت تک نفره کار می کنید می توانید لیستی را با استفاده از نرم افزار اکسل طراحی کنید و جلوی نام هر مشتری تاریخ خریدهای مشتری، اطلاعات تماس مشتری ، نام هر مشتری ، مکالمات رد و بدل شده با مشتری و … را درج کنید تا زمانهایی که خدمات منحصر به فرد یا محصولات جدیدی دارید بتوانید پیشنهاداتی را با استفاده از مکالمات رد و بدل شده با مشتری ارائه دهید.

استفاده از نرم افزار CRM

اگر سطح فعالیتهای شما گسترده است و یک مجموعه بزرگ هستید باید از CRM که مخفف عبارت customer realaship management یا یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را تهیه کنید. می توانید به طرز فوق العاده ای با استفاده از این نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری لحظه به لحظه رویدادها و اتفاقات مورد نیاز کسب و کارتان را درج و گزارش های مربوطه را در هر زمان استخراج کنید.

وجه تمایز در رفتار با مشتریان

شما به عنوان صاحب کسب و کار و یا یک مدیر نباید با تمام مشتریان رفتارتان به یک روش باشد. کسی که به شما سود ۵۰,۰۰۰ تومانی رسانده است با کسی که به شما سود ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومانی رسانده است رفتارتان نباید یکی باشد. قطعا شخصی که به شما سود ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومانی رسانده است معادل با ۲۰ مشتری ارزش دارد که به شما ۵۰,۰۰۰ تومان سود رسانده است. برای این دسته از مشتریان سخاوتمندانه ترین پیشنهادات خودتان را آماده کنید. فقط به این نوع از مشتریان محصولاتی را آماده کنید و با قیمتهای خوب بفروشید.

صحبت پایانی

اینکه بخواهید افرادی از شما خرید کنند ، فقط نباید به این چشم داشته باشید تا افراد جدیدی از شما خرید کنند و وارد سایت شما بشوند. همیشه سعی کنید وقتی را به این اختصاص دهید که چگونه می توانید پیشنهادات خوبی ارائه کنید تا مشتریان کنونی باز هم از شما خرید کنند. فروختن محصولات به مشتریان جدید بسیار سخت تر از مشتریان کنونی می باشد و آنها برای خرید یک محصول از شما مقاومت بیشتریبه خرج می دهند تا افرادی که قبلا از شما خرید کرده اند.

آموزش وردپرس

درباره هاشم مهربان

آمده ام برای شما بنویسم و آنچه در توانم هست آموزش دهم امیدوارم خداوند مرا در این مسیر کمک کند تا رضایت شما دوستان را فراهم کنم هم اکنون شما هم با من باشید دم همه وردپرسیها گرم

دیدگاه خود را بیان کنید