بازاریابی محتوا متمرکز شده بر روی مشترک | نحوه ایجاد لیست ایمیل در ۶ مرحله

بازاریابی محتوا متمرکز شده بر روی مشترک | نحوه ایجاد لیست ایمیل در ۶ مرحلهReviewed by سعید دیدارنو on Sep 8Rating: 5.0بازاریابی محتوا متمرکز شده بر روی مشترک | نحوه ایجاد لیست ایمیل در 6 مرحلهایجاد لیست ایمیل,استراتژی لیست ایمیل,نحوه ایجاد لیست ایمیل,آموزش ایجاد لیست ایمیل,ساخت لیست ایمیل,ایمیل مارکتینگ,بازاریابی از طریق ایمیل,بازاریابی اینترنتی

هیچ کدام از مخاطبین شما به اندازه کاربران حاضر در لیست ایمیل، به شما دسترسی ندارند. این یک واقعیت است که بیشتر دنبال کنندگان شما در شبکه های اجتماعی واقعا اکثر پست های شما را نمی بینند. شبکه اجتماعی توییتر؟ نه، متوسط زمانی که کابران توییتر به این شبکه اختصاص می دهند تنها یک دقیقه است. به فیسبوک فکر می کنید؟ نه، طبق تحقیقات میزان دسترسی طبیعی فیسبوک می تواند حتی ۲ درصد کمتر از سال ۲۰۱۴ باشد. در مقابل، نرخ متوسط باز شدن ایمیل ۲۵ درصد است. این نرخ مسلما یک آمار قوی تر از نرخ دسترسی رسانه های اجتماعی است. این موضوع باعث می شود که ایجاد لیست ایمیل یک شیوه فوق العاده با ارزش برای ارتباط با مخاطبان باشد.

بنابراین، بیایید در این مقاله در مورد استراتژی ایجاد لیست ایمیل صحبت کنیم.

بازاریابی محتوا متمرکز شده بر روی مشترک | نحوه ایجاد لیست ایمیل در ۶ مرحله

بازاریابی محتوا متمرکز شده بر روی مشترک | نحوه ایجاد لیست ایمیل در ۶ مرحله

  1. انتخاب یک عبارت کلیدی که مشترک بر روی آن متمرکز شده است

دوستان عزیز، من همین الان می گویم که اکثر افرادی که می خواهند یک لیست ایمیل بسازند، بمب گذاری می کنند، درست از همین جا!

اولین کاری که باید انجام دهید این است که عبارت کلیدی را انتخاب کنید که در واقع به ایجاد مشترک منتهی شود. بنابراین، باید ذهنیت خود را تغییر دهید. اولویت شماره اول نرخ تبدیل با انتخاب بالا است. بنابراین این کلمه کلیدی باید در قالب “اطلاعات” یا “عمدی” قرار بگیرد.

این موضوع درباره انتخاب عبارت کلیدی که ترافیک زیادی را از موتور جستجو به ارمغان می آورد، نیست. حتی لزوما در مورد انتخاب کلید واژه ای نیست که رقابت در آن کم باشد. زیرا تا زمانی که به خود اعتماد داشته باشید می توانید برای برخی از این عبارات کلیدی نیز ترافیک ایجاد کنید.

بنابراین، چگونه می توانیم بگوییم که یک عبارت کلیدی برای ایجاد لیست ایمیل و تولید مشترکین مفید خواهد بود؟

  • کاملا مناسب برای دارایی هدایت تولید: من بعدا در مورد انتخاب یک دارایی هدایت تولید صحبت خواهم کرد، اما این مهم است که در مورد یک چیزهایی را درک کنیم. دارایی هدایت تولید شما، پاداش هایی است که کاربران برای انتخاب در لیست ایمیل شما دریافت می کنند. من در مورد مورد دارایی صحبت می کنم که در بالای پست وبلاگ قرار می گیرد. چیزی شایسته که در مورد آن فکر شده است، حتی اگر آن چیز با ارزش یک محصول باشد. این مسئله بسیار مهم است، زیرا فاش شدن آدرس ایمیل شما از لحاظ روان شناختی برابر با هزینه کردن پولتان است.
  • پول در آن وجود دارد: به طور کلی، این کلمات کلیدی هستند که ارزش مالی خاصی دارند. حتی بعضی از آن ها به ازای هر کلیک هزینه نسبتا بالایی در AdWords دارند. این همیشه درست نیست. ولی نکته این است که ما در مورد کلمه کلیدی صحبت می کنیم که نشان می دهد چیزی بیش از حس کنجکاوی یا علاقه است. این ها کلمات کلیدی هستند که نشان می دهد جستجو کننده به دنبال انجام برخی از نتایج است.
  • هیچ کس دیگری یک دارایی رضایت بخش هدایت تولید ندارد: این مسئله برای رقابت بسیار مهم است. به خصوص اگر شما یک بازیکن نسبتا جدید یا کوچک باشید و نخواهید وارد بازاری شوید که در آن ده رتبه برتر در صفحه نتایج جستجو در مورد موضوع شما دارایی مشابهی را ارائه می دهند. همچنین واضح است که شما می خواهید مطمئن شوید هیچ کدام از آن رتبه های برتر دقیقا آن دارایی را بدون نیاز به انتخاب کردن، ارائه نداده اند. بنابراین نکته کلیدی این است که شما باید قادر به ارائه یک دارایی باشید که مردم قبلا در صفحه اول گوگل پیدا نکرده اند تا به اندازه کافی جذاب باشد و آن ها را مجاب به ثبت نام در لیست ایمیل کند.
  • قصد: قصد کاربر که یک عبارت کلیدی متمرکز مشترک را در اختیار شما قرار می دهد، یکی از هدایت گرها و تحریک کننده های قوی برای ثبت نام کاربر در لیست ایمیل است. کاربرانی که برای این عبارات کلید جستجو می کنند در حال تلاش برای چیزی هستند که مشکل واقعی آن ها را حل خواهد کرد اما نمی توانند یک راه حل قطعی برای مشکل خود در دنیای آزاد و گسترده وب پیدا کنند. پس از این عبارات کلیدی استفاده کنید و یک راه حل مناسب (پاداش) برای آن به کاربر ارائه دهید. این گونه شانس بیشتری برای ثبت نام کاربر در لیست ایمیل دارید.

بازاریابی محتوا متمرکز شده بر روی مشترک | نحوه ایجاد لیست ایمیل در 6 مرحله

  1. ایجاد یک دارایی هدایت تولید قوی

دوستان من، هنگامی که کلمه کلیدی خود را انتخاب کرده اید، زمان ساخت دارایی هدایت تولید فرا می رسد. در حال حاضر کتاب های الکترونیک انتخاب اول وبسایت ها هستند. اما من یک لیست از دیگر دارایی ایجاد لیست ایمیل ارائه می کنم که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. همانطور که در بالا توضیح دادم، اولین جیزی که شما می خواهید به دست بیاورید، چیزی است که خود را در سطح یک محصول می تواند مطرح کند. به این مثال ها دقت کنید:

  • روزنامه ها و کتاب های الکترونیک: احتمالا شما از این نوع پاداش قبلا استفاده کرده اید و با نتیجه ای که رقم می زند، آگاه هستید.
  • راهنمای گام به گام یا چالش: این پاداش باعث می شود که یک مشترک لیست ایمیل، یک شرکت کننده فعال باشد. به نظر من موثرتر از روزنامه ها و کتاب های الکترونیک است.
  • الگوها: این پاداش فوق العاده عالی عمل می کند. من در مورد صفحات گسترده، فرم قالب ها و مواردی از این دست صحبت می کنم که برای ساده تر کردن زندگی مخاطبانتان آن ها را طراحی کرده اید.
  • ماشین حساب ها: اگر در صنعت باشید، این پاداش عملکرد فوق العاده خوبی به عنوان هدایت کننده تولید خواهد داشت. ماشین حساب های تخصصی برای مشکلات بسیار خاص طراحی شده اند. به همین دلیل بسیار مفید هستند و ارزش استفاده به عنوان هدایت گر تولید را دارند.
  • آزمون ها: مردم دوست دارند در مورد خودشان چیزهایی را یاد بگیرند و چه چیزی بهتر از آزمون ها برا انجام این کار. به همین دلیل آزمون های تمرینی طراحی شده که برای سنجش مهارت های مخاطبان طراحی می شوند، ابزار فوق العاده ارزشمندی برای ترغیب آن ها جهت ثبت نام در لیست ایمیل هستند.
  • دوره های آموزشی: مخاطبان را برای یک دوره کامل در رابطه با یک موضوع ثبت نام کنید. این ساختاری است که می توان مخاطبان را ترغیب به عضویت در لیست ایمیل کرد. زیرا مخاطبان علاقه زیادی به این دوره های آموزشی دارند که اتفاقا به ندرت می توان آن را به عنوان یک پیشنهاد رایگان در وبلاگ ها و وبسایت ها پیدا کرد.

دوستان من، هر دارایی که به عنوان هدایت کننده تولید انتخاب می کنید، مطمئن شوید فرمتی کاملا مناسب با کلمه کلیدی هدف شما دارد. بنابراین باید درک درستی از قصد کاربر از جستجوی کلمه کلیدی داشته باشید و راه حل مناسب و متناسب با مشکل او را ارائه دهید.

اما قبل از انجام این کار، من توصیه می کنم که نگاهی به بخش بعدی بیاندازید. زیرا با انجام تحقیقات درباره رقبا، می توانید راحت تر به هدف خود برسید.

  1. صفحه فرود خود را بسازید

صفحه فرود شما باید باعث تحریک خواننده جهت مشترک شدن در لیست ایمیل شود. تنها راه رسیدن به این هدف آن است که کاملا مشکلات آن ها را درک کنید. همچنین هر گامی که ممکن است آن ها را به ادامه مسیر ترغیب کند باید در سراسر صفحه فرود شما قرار گرفته باشد. این لزوما به این معنی نیست که صفحه فرود باید طولانی و پیچیده باشد. اغلب اوقات یک صفحه فرود کوتاه و ساده بهترین خواهد بود. در واقع صادقانه باید به شما بگویم که به تست A/B نیاز دارید. زیرا هر بازار متفاوت از دیگری است. در هر صورت، برای این که نشان دهید چقدر خواننده خود را درک می کنید، باید همان مسیر مشابه ای که آن ها انجام می دهند را انجام دهید و حتی بیشتر. یعنی آن که در مورد هر کمبود و ضعفی که در موتورهای جستجو به کلمه کلیدی هدف شما مربوط است، کاوش و تحقیق کنید و به دنبال الگوها باشید. به دنبال مواردی باشید که بارها و بارها در مورد آن صحبت شده است. به دنبال منابع و دلایل نا امیدی باشید. به دنبال چیزهایی باشید که همه می دانند اما به نظر نمی رسد که در همه جا معتبر باشد.

اگر شما احساس خاصی نسبت به رقبای خود دارید، توصیه می کنم که در لیست ایمیل رقبای خود ثبت نام کنید تا متوجه شوید که لیست دارایی آن ها چه چیزهایی را تحت پوشش قرار داده اند. واضح است که این ها منبع بسیار خوبی از اطلاعات هستند که در غیر این صورت شما قادر به پیدا کردن آن ها نخواهید بود. همچنین می توانید متوجه شوید که این دارایی ها چه کمبود هایی دارند. به این ترتیب می توانید حتی نظر افرادی که از مخاطبان شما آن دارایی را دانلود کرده اند را عوض کنید.

پس از انجام این کار نسبتا طولانی، شما می توانید لیستی از نارضایتی های مخاطبین را در مورد آنچه در حال حاضر در دسترس است، ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که نیازهای مخاطبینی که به صفحه فرود شما هدایت می شوند را به طور کامل تحت پوشش قرار داده اید و آن ها نمی توانند جای دیگری پاسخ بهتری برای نیاز خود پیدا کنند.

به همین دلیل، من توصیه می کنم قبل از ایجاد یک ایده برای صفحه فرود خود، آن را مورد آزمایش قرار دهید تا مشخص شود پیام صفحه فرود شما کاملا متناسب و درست است.

بازاریابی محتوا متمرکز شده بر روی مشترک | نحوه ایجاد لیست ایمیل در 6 مرحله

  1. نوشتن یک پست وبلاگ معتبر

چه دوست داشته باشید یا نداشته باشید، احتمالا صفحه فرود شما در نتایج جستجو نشان داده نمی شود. بنابراین، شما یک یا دو گزینه در اختیار دارید. راهی برای تبدیل صفحه فرود به یک پست وبلاگ پیدا کنید یا این که یک پست وبلاگ را جدا از صفحه فرود خود بنویسید. هر دو می توانند موثر باشند، اما این موضوع به بازار شما مربوط می شود.

نوشتن پست وبلاگ یک کار متعادل است. شما باید یک پست وبلاگ به اندازه کافی مفید تولید کنید که معتبر باشد، اما نمی توانید جمله اساسی را کنار بگذارید. دارایی هدایت کننده تولید باید همچنان پس از خواندن پست وبلاگ توسط خوانندگان، در دسترس باشد.

این یکی از دلایلی است که به ما نشان می دهد چرا جایگزین های کتاب الکترونیک دارای قدرت زیادی هستند. انواع دارایی های جایگزین به طور اساسی متفاوت از پست های وبلاگی هستند که نمی توانند به تنهایی جای دارایی هدایت کننده تولید را پر کنند.

به عنوان مثال اگر دارایی شما یک کتاب الکترونیک باشد، این پایان کار نیست. زیرا پست های وبلاگ به واسطه طبیعتی که دارند خیلی کوتاه تر از کتابهای الکترونیکی هستند. بنابراین تقریبا غیر ممکن است که بتوانید همه چیز را در مورد کتاب خود در پست وبلاگتان توضیح دهید. مگر آنکه کتاب شما بسیار کوتاه یا پر از حجو باشد.

راه دیگر این است که پست وبلاگی بنویسید که مشکلات را با دانش موجود توضیح دهد. اساسا یک نسخه سرمقاله از آنچه که شما باید با صفحه فرود خود انجام دهید. با پرداختن به مشکلات در طول صفحه فرود و داشتن دقت بی نظیر شما ثابت می کنید که این وضعیت را به خوبی می فهمید. حالا کتاب الکترونیک شما به خواننده خواهد گفت که باید در مرحله بعد چه کاری انجام دهد.

با این حال چیزی که شما باید از آن اجتناب کنید، این است که باید از اصرار و سماجت بیش از حد دوری کنید. حداقل باید به این باور برسید که پست وبلاگ شما مفیدتر از آنچه مردم در صفحه اول نتایج جستجو پیدا می کنند، است. دوستان من، اگر پست وبلاگ شما به هیچ وجه خاص نباشد، خوانندگان آن به اندازه کافی به شما اعتماد نخواهند کرد تا به دارایی که قرار داده اید توجه کنند. به این ترتیب دیگر آن ها نمی توانید به عضویت در لیست ایمیل ترغیب کنید.

  1. استفاده از نفوذگران

هنگامی که شما در حال تلاش برای ایجاد لیست ایمیل هستید، توصیه نمی کنم که فقط به موتورهای جستجو و کشف تصادفی کلمات تکیه کنید. بنابراین صفحه کلید را کنار بگذارید. الان زما نوشتن ایمیل ها است. در حقیقت من توصیه می کنم که ایمیل ها را قبل از اینکه پاداش برای آن قرار دهید، ارسال کنید. این نکته دیگری است که باید در ذهن خود نگه دارید. اگر بیشتر افراد در این فرآیند شرکت کنند، احتمال بیشتری برای مشترک شدن در لیست ایمیل وجود دارد.

تصور کنید که در حالی که مشغول کار بر روی دارایی ها هستید، با نفوذگران و تاثیرگذاران برخورد می کنید. این پیشنهاد را بدهید که از این دارایی ها به صورت رایگان استفاده کنند و بازخورد آن ها را دریافت کنید. بگذارید آن ها متوجه شوند که شما قدردان آن ها خواهید بود وقتی که دارایی موثر واقع شود.

شما حتی می توانید برخی از نقل قول های اختصاصی از نفوذگران در مورد دارایی خود را مطرح کنید. در واقع با استفاده از افراد با نفوذ شما می توانید  دانش خود را به عنوان یک محصول با اعتبار بیشتر ارائه دهید که ارتقاع نیز پیدا کرده است.

اگر شما از مرحله که نفوذگران می توانند بر روی دارایی شما کار کنند عبور کرده اید، نگران نباشید. شما همچنان می توانید با افراد تماس بگیرید و آن ها را در مورد دارایی خود آگاه کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که به آن ها اجازه استفاده کامل از دارایی بدون ثبت نام در لیست ایمیل را بدهید. زیرا اکثر افرادی که به این اشخاص ایمیل می زنند، هیچ چیز با ارزشی را بدون زحمت به آن ها پیشنهاد نمی دهند.

این چند نکته را فراموش نکنید:

  • توصیه می کنم که اولین ایمیل شما شامل یک پیوست نباشد. زیرا این یک پرچم قرمز است و باعث می شود که هرزنامه و هشدار ویروس به سطح DEFCON 1 ارتقاع پیدا کند.
  • ایمیل بسیار کوتاه و محاوره ای باشد.
  • از آن ها بخواهید که اگر مایل هستند، نگاهی به دارایی شما بیاندازند. متاسفانه بسیاری از افراد فراموش می کنند که از مردم سوال بپرسند تا پاسخ آن را دریافت کنند و امیدوارند که خود آن ها موضوع را پیگیری کنند.
  • ایمیل شما باید موضوع را توضیح دهد. زیرا مردم انتظار دارند که دلیل دریافت ایمیل از طرف شما را بدانند. بنابراین دلیل آنکه چرا به طور خاص با آن ها تماس گرفته اید را بگویید.
  • متن ایمیل را مختصر نگه دارید و صادق باشید. باید از تملق و ستایش الکی خودداری کنید.
  1. دوباره تکرار کنید

این نکته موضوعی است که متاسفانه بیش از دیگر نکات فراموش شده است. در واقع این شگفت آور است که چه تعداد از افراد از این فرآیند برای آغاز به دست آوردن مشترک لیست ایمیل استفاده می کنند، از تاثیر گذاری آن آگاه می شوند و دیگر هرگز آن را دوباره انجام نمی دهند. آنها فکر می کنند که گام بعدی تمرکز بر روی ایجاد ترافیک بیشتر است تا بتوانند مشترکان بیشتری برای لیست ایمیل خود به دست بیاورند. که کاری اشتباهی است.

اما کار درست: کار درست این است که مجددا یک عبارت کلیدی جدید متمرکز بر مشترک پیدا کنید، یک دارایی جدید ایجاد کنید و دوباره تمام فرآیند را انجام دهید.

احساس خستگی می کنید؟ به یک استراتژی ایجاد لیست ایمیل بپردازید و میزان تاثیر گذاری و رشد آن ها را مقایسه کنید.

امیدوارم که از این مقاله آموزش ایجاد لیست ایمیل استفاده کافی را برده باشید. شما دوستان همیشه همراه فاب تم می توانید سوالات و نظرات خود را با من در میان بگذارید تا بتوانم با کمک شما مقالات مفید تری را ارائه بدهم.

آموزش وردپرس بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی محتوا

درباره سعید دیدارنو

سعید دیدارنو هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر، به حوزه های بهینه سازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت علاقه مند هستم و مدت یک سال است که نویسندگی رو شروع کرده ام.

دیدگاه خود را بیان کنید

چهار + ده =