آموزش وبلاگ نویسی | راهنمای ایجاد پست وبلاگ برای جذب، ترغیب و حفظ مخاطب

آموزش وبلاگ نویسی | راهنمای ایجاد پست وبلاگ برای جذب، ترغیب و حفظ مخاطبReviewed by سعید دیدارنو on Sep 14Rating: 5.0آموزش وبلاگ نویسی | راهنمای ایجاد پست وبلاگ برای جذب، ترغیب و حفظ مخاطبآموزش وبلاگ نویسی,افزایش مخاطب وبسایت,افزایش ترافیک سایت,بهبود کسب و کار اینترنتی,آموزش تولید محتوا,آموزش تولید محتوا برای سایت,بازاریابی محتوا

همانطور که شما دوستان عزیز می دانید، وبلاگ نویسی یکی از بهترین روش ها برای افزایش مخاطب وبسایت، افزایش ترافیک سایت و بهبود کسب و کار اینترنتی است. در واقع وبلاگ نویسی یکی از کارها و راه های جذاب کسب درآمد از طریق اینترنت است. افراد با وبلاگ نویسی و افزایش ترافیک سعی در به دست آوردن تبلیغات اینترنتی برای وبلاگ خود جهت کسب درآمد دارند. شرکت ها نیز با راه اندازی وبلاگ و تولید محتوا سعی در جذب مخاطب برای فروش خدمات و محصولات خود دارند. اما اگر شما یکی از افرادی باشید که به وبلاگ نویسی روی آورده باشد، می دانید که این کار اصلا ساده نیست. ممکن است وبلاگ شما با استقبال مواجه نشود و نتوانید ترافیک ورودی خوبی به دست آورید. به همین دلیل من در این مقاله تصمیم گرفتن در مورد نحوه صحیح وبلاگ نویسی و ایجاد پست صحبت کنم. شما می توانید با رعایت چند گام اصولی به بهترین شکل ممکن برای وبلاگ خود جذب مخاطب کنید.

آموزش وبلاگ نویسی | راهنمای ایجاد پست وبلاگ برای جذب، ترغیب و حفظ مخاطب

آموزش وبلاگ نویسی | راهنمای ایجاد پست وبلاگ برای جذب، ترغیب و حفظ مخاطب

قبل از پرداختن به اصل مطلب، به این سوالات توجه کنید:

  • آیا نرخ پرش وبسایت شما خیلی بالا است؟
  • آیا در حال تلاش برای درگیر کردن و مشغول کردن مخاطب با وبلاگ خود هستید؟

خب، شما تنها فرد روی زمین نیستید که با این مشکلات و چالش ها روبرو هستید.

بر اساس یک مطالعه انجام شده، بازدید کننده وب سایت به طور متوسط تنها ۲۰ درصد از متن را در یک صفحه وب یا پست وبلاگ می خواند. به این دلیل که هیچ کدام از ما با پست های وبلاگ که با اطلاعات بی فایده ایجاد شده اند، غریبه نیستیم. بنابراین ما در مواجه با یک پست در عرض ۱۵ ثانیه تصمیم می گیریم که آیا این وبسایت ارزشمند است یا نه.

خوشبختانه، راهی وجود دارد که بتوانید خوانندگان را درگیر کرده و آن ها را ترغیب به بازگشت دوباره برای خواندن محتوای بیشتر کنید. این راه واقعا ساده است.

همه کارهایی که باید انجام دهید تا پست های وبلاگ خود را بهتر از دیگر رقبا کنید، در شش مرحله خلاصه می شود.

این تمام کاری است که باید انجام دهید:

گام اول: درگیر کردن مخاطب با محتوا توسط یک عنوان جذاب

آیا شما دوستان عزیز می دانستید که ۸۰ درصد از دنبال کنندگان و مخاطبان شما پس از دیدن عنوان پست وبلاگ تصمیم می گیرند که آن را بخوانند یا از آن عبور کنند؟

خب، به همین دلیل است که عنوان شما مهمترین بخش متن در کل پست وبلاگ شما است. بسیار مهم است که عناوین خود را کوتاه و مطبوع نگه دارید. عنوان خود را بیش از حد طولانی نکنید. در واقع وظیفه عنوان پست وبلاگ شما این است که افراد را به بازدید از صفحه ترغیب کند، نه این که خلاصه ای از کل پست وبلاگ به آن ها بدهد!

بهترین کار این است که خود را به جای مخاطب قرار دهید و از دید مخاطب به عنوان خود نگاه کنید. به این سوال پاسخ دهید که اگر من مخاطب بودم، این عنوان من را ترغیب به خواندن مطلب می کند یا خیر؟

آموزش وبلاگ نویسی | راهنمای ایجاد پست وبلاگ برای جذب، ترغیب و حفظ مخاطب

گام دوم: اولین پاراگرف متن را جذاب بنویسید تا مخاطب ترغیب به خواندن ادامه متن شود

اعتقاد داشته باشید یا نه، انسان ها حتی دامنه توجه کوتاه تری از ماهی قرمز دارند. بنابراین همانطور که می توانید تصور کنید، اولین چند ثانیه ای که خواننده در پست وبلاگ شما صرف می کند نقش مهمی ایفا می کند. زیرا این اولین پاراگراف مقاله شما است که به خواننده کمک خواهد کرد تا تصمیم به خواندن ادامه متن بگیرید یا آن را رها کند.

کلید حفظ و ترغیب مخاطب این است که از یک جلمه جذاب و بزرگ استفاده کنید تا حس کنجکاوی و هیجان را برای خواندن ادامه مطلب در او شعله ور کنید. می توانید این کار را با پرسیدن یک سوال یا ارائه یک راه حل برای یک مشکل و امیدوار کردن مخاطب انجام دهید.

گام سوم: قانون سه جمله را دنبال کنید

قانون سه جلمه بیشتر از دستورالعمل نوشتاری است. شما لازم نیست که آن را دنبال کنید. اما برای بهبود خوانایی باید آن را امتحان کنید.

نکته مهم این است که پاراگراف های متن بیش تر از سه جمله نشود. این نکته به بهبود خوانایی متن شما کمک می کند و از ایجاد درهم ریختگی در پست های وبلاگ جلوگیری می کند.

علاوه بر این، این نکته کمک می کند تا بتوانید یک وبلاگ عالی از نظر تجربه کاری به مخاطبان خود ارائه دهید. به این شکل، می توانید هم افزایش ترافیک داشته باشید و هم مخاطبان جاری خود را حفظ کنید.

گام چهارم: استفاده زیاد از تصاویر و نمودارها

اگر تردید دارید، تصاویر بیشتری اضافه کنید. همانطور که مشخص است، باید تصاویری جذاب و بیش از یک رنگ و سبک مشخص به پست خود اضافه کنید. مطالعات نشان می دهد که وبلاگ هایی که تعداد زیادی تصویر در پست خود استفاده می کنند ۹۴ درصد بیشتر از پست های وبلاگ ساده می توانند مخاطبین را به خود جذب کنند.

بنابراین در استفاده از تصویر تردید نکنید و مانع از اضافه شدن تصویر به پست وبلاگ نشوید. بسیاری از وبسایت های عالی وجود دارد که می توانید عکس های با کیفیت بالا را به صورت رایگان در آن ها پیدا کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از ابزارهای رایگانی مانند Infogram تصاویر اینفوگرافی و نمودارهای منحصر به فرد ایجاد کنید.

آموزش وبلاگ نویسی | راهنمای ایجاد پست وبلاگ برای جذب، ترغیب و حفظ مخاطب

گام پنجم: چیزهایی را کوتاه و دقیق نگه دارید

مختصر بنویسید و از پاراگراف های بزرگ و بازی با کلمات اجتناب کنید. همچنین، علاوه بر نوشتن جملات کوتاه، باید از کلمات ساده استفاده کنید تا مخاطبان بتوانند به راحتی مطلب و منظور شما را درک کنند. در واقع، از نوشتن اصطلاحات تا جای ممکن خودداری کنید. زیرا اگر مخاطب متوجه متن شما نشود، دیگر علاقه ای به دنبال کردن مطلب وبلاگ شما ندارد.

شما باید از یک سبک نوشتاری محاوره ای برای وبلاگ نویسی استفاده کنید. از کلمات سنگین و سخت استفاده نکنید. زیرا شما برای دانشگاه یا پایان نامه خود مقاله نمی نویسید. باید نوشتن شما شبیه به صحبت کردن با دوستان تان باشد. این بهترین راه برای ارتباط با خوانندگان و مخاطبان سایت است.

گام ششم: از نوشتن نظر خود در وبلاگ نویسی نترسید

یک اشتباه رایج اکثر وبلاگ نویس ها این است که تلاش می کنند پست های وبلاگ را بدون هیچ گونه تخطی از هر فردی بنویسند. اگر شما سعی کنید که از همه تعریف و تمجید کنید، چیزی به دست نخواهید آورد. زیرا مخاطبان و دنبال کنندگان شما دوست دارند که نظر فردی که پست های او را دنبال می کنند، بدانند. دوست دارند با عقاید او در رابطه با یک موضوع خاص آشنا شوند.

بنابراین به جای تعریف و تمجید محض از دیگران، نظرات و عقاید خود را به طور آزادانه بیان کرده و بر روی اعتقادات خود ایستادگی کنید. در واقع، اضافه کردن عقاید و نظرات خود به یک مقاله به جهان نشان می دهد که شما فرد صاحب نظر و دارای عقاید مختص به خود هستید. این موضوع برای شما احترام به وجود می آورد و باعث می شود که دنبال کنندگان و همفکران شما برای حفظ وفاداری نسبت به شما ترغیب شوند. در نهایت، دنبال کنندگان شما برای خواندن محتوای وبلاگ تان همیشه هیجان زده خواهند بود.

آموزش وبلاگ نویسی | راهنمای ایجاد پست وبلاگ برای جذب، ترغیب و حفظ مخاطب

دوستان عزیزم، این که شما یک تازه کار یا یک حرفه ای در وبلاگ نویسی باشید، هیچ تفاوتی به وجود نمی آورد. زیرا باید همیشه سعی کنید که یک وبلاگ نویسی سرگرم کننده داشته باشید. هیچ وقت مانع از ایجاد حس کمال گرایی در وبلاگ نویسی نشوید. همیشه از انواع مختلف محتوا استفاده کنید و سبک های مختلف نوشتاری را امتحان کنید. با این کار می توانید متوجه شوید که مخاطب وبلاگ شما از چه نوع محتوایی خوشش می آید تا آن را بکار ببرید. اضافه کردن خلاقیت به فرآیند وبلاگ نویسی حس هیجان زدگی را در مخاطب بیش تر می کند تا با استفاده از آن بتوانید وبلاگ خود را بیش از پیش به سوی موفقیت هدایت کنید. پس نترسید و به وبلاگ نویسی ادامه دهید.

آموزش وردپرس بازاریابی محتوا

درباره سعید دیدارنو

سعید دیدارنو هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر، به حوزه های بهینه سازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت علاقه مند هستم و مدت یک سال است که نویسندگی رو شروع کرده ام.

دیدگاه خود را بیان کنید

هفده + 15 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.