معرفی ویژگی های بک لینک طبیعی و نحوه بدست آوردن آن

معرفی ویژگی های بک لینک طبیعی و نحوه بدست آوردن آنReviewed by عماد حیدری on Aug 23Rating: 5.0معرفی ویژگی های بک لینک طبیعی و نحوه بدست آوردن آن

همان طور که شما دوستان عزیز می دانید، بک لینک یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت محسوب می شود که می تواند در کنار تولید محتوا برای بهینه سازی سایت شما بسیار مفید و موثر باشد. به همین منظور ما در این مقاله در مورد بک لینک  طبیعی و نحوه به دست آوردن آن ها صحبت خواهیم کرد.

ویژگی ها و نحوه بدست آوردن بک لینک طبیعی بدون پرداخت هزینه

معرفی ویژگی های بک لینک طبیعی و نحوه بدست آوردن آن


مقاله مرتبط: استراتژی های قدیمی سئو که دیگر تاثیری در بهینه سازی سایت ندارند


مشخصات یک بک لینک طبیعی

بک لینکی طبیعی است که به صورت طبیعی ساخته می شود و به راحتی شما قادر به دیدن آن نیستید.

به زبان ساده تر بک لینکی طبیعی است که:

  • شامل پارامترهای ردیابی نباشد.
  • در محتوای پولی و یا تحت حمایت اسپانسر قرار نگرفته باشد.
  • به سمت ابزار جاوا اسکریپت یا کسب درآمد تغییر مسیر ندهد.
  • یک لینک طبیعی شما را به مرجع یک محتوا، وب سایت یا دیگر منابع هدایت می کند.

مشخصات یک بک لینک غیر طبیعی

این لینک ها، بک لینک هایی هستند که توسط اسپانسرها، افراد با نفوذ و یا اسکریپت های کسب درآمد با پرداخت هزینه ایجاد می شوند. اگر این لینک ها دارای خاصیت follow باشند، در صورت الگوریتم پنگوئن گوگل شناسایی می شوند و باعث ضربه زدن و جریه شدن سایت خواهند شد.

بک لینک طبیعی با کیفیت به چه معنا است؟

به بک لینک هایی که از سمت وبسایت های با کیفیت وارد می شوند، بک لینک با کیفیت می گویند. منظور از وبسایت با کیفیت، وبسایتی است که دارای ویژگی های زیر باشد:

  • سایتی که تمام یا حداقل یک بخش آن به صورت مرتب و مستمر به روز شود.
  • فاقد لینک هایی خروجی به سایت های غیرقانونی، اسپم و جنسی باشد.
  • محتوای آن ها فاقد اسپانسر است و فقط چند تبلیغ معمول در سایت دیده می شود.
  • کیت های رسانه ای و بخش های تبلیغات هیچ اشاره ای به لینک های پولی ندارند.
  • معمولا در بخش Google news می توان آن ها پیدا کرد که نشان دهنده اعتماد گوگل به آن ها است.
  • لینک های به دست آمده توسط نویسندگان و کارکنان سایت ایجاد شده اند و اسپانسر نقشی در آن ها ندارد. این لینک ها از کپی کردن محتوا در انجمن ها و وبلاگ ها به دست آمده اند و پولی بابت آن پرداخت نشده است.

چه عواملی یک لینک طبیعی را می سازد؟

لینک خوب متفاوت از کیفیت لینک است. لینک خوب به بک لینکی می گویند که تاثیر مثبت داشته باشد یا کم خطرتر برای سایت باشد. فاکتورهای لینک خوب در مقابل لینک بد می تواند بر اساس نوع بهینه سازی شما تغییر کند. به عنوان مثال اگر سایتی از دید مسئولان دولتی غیر قانونی باشد، ساخت بک لینک  چیزی به جز جریمه و ضرر نصیب شما نخواهد کرد. همچنین به دست آوردن لینک در دایرکتوری های محلی نیز می تواند مفید باشد، اما به شرطی که تعداد این لینک ها کم باشد و در دایرکتوری های محلی معتبر ساخته شده باشد.

در مجموع ساخت بک لینک خوب کمی پیچیده است که بسته به این که سئو محلی انجام می دهید یا سئوی جهانی ، دارای فاکتورهای متغیری خواهد بود.


مقاله مرتبط: ۵ نکته برای طراحی استراتژی سئو سایت به صورت بهینه


چگونه بک لینک طبیعی خوب و با کیفیت به دست بیاوریم؟

در این قسمت برخی از راه های به دست آوردن بک لینک خوب و با کیفیت را بیان می کنیم:

  • اشتراک گذاری محتوا در انجمن ها و بلاگ های مرتبط و دارای کیفیت بالا
    در مورد این روش باید به خاطر داشته باشید که اشتراک گذاری لینک ها در برخی شبکه های اجتماعی و وبلاگ به دلیل عدم قابلیت رصد آن توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو کاربردی ندارد ابتدا از فالو بودن لینک های سایت و انجمن برای اشتراک گذاری لینک های خود مطمئن شوید
  • اشتراک گذاری محتوا در شبکه های
    توجه داشته باشید که فعالیت در شبکه های اجتماعی با به اشتراک گذاری محتوا در آن تفاوت دارد. این روش های ارتباط جمعی فضای صمیمی تری بر آن حاکم می باشد که به شما کمک می کند راحت تر با مخاطبین ارتباط برقرار کنید. از سوی دیگر اشتراک گذاری محتوا توسط کاربران به مقدار بیشتری در این فضا رخ می دهد پس بهتر است به فکر تصحیح نمای تجاری خود در شبکه های اجتماعی باشد.
  • انجام مکاتبه با مدیر سایت مورد نظر
    اگر توانایی یا قصد پرداخت هزنیه برای دریافت بک لینک یا رپورتاژ را ندارید می توانید با پیدا کردن افراد هم سطح و یا درخواست مستقیم از مدیران دیگر سایت ها اجازه قرار دادن لینک یا تبادل را با آن ها در میان بگذارید.
  • اجازه به اشتراک گذاشتن محتوا توسط مخاطب وبسایت
    ممکن است در بسیاری از وبلاگ ها دکمه های شبکه های اجتماعی را در بالا و یا پایین هر محتوا مشاهده کنید. با اینکار کاربری که محتوا را جالب و کاربردی بداند می تواند با کلیک بر شبکه اجتماعی یا روش ارتباطی موردنظر خود با دیگران به اشتراک بگذارد و افراد بیشتری را از محتوای شما باخبر کند. حتی اگر لینک به وجود آمده توسط کاربر قابلیت ردیابی توسط موتورهای جستجو را نداشته باشد؛ با اینحال شانس بیشتری در بدست آوردن مخاطبین و بازدیدکنندگان بیشتر بدست می آورید.
  • قرار دادن بک لینک در سایت هایی که از محتوای شما استفاده کرده اند
    می توانید با تعیین حقوق حفظ مالکیت محتوا، افرادی را که قصد استفاده از محتوای شما در وبسایت و یا وبلاگ خود دارند را مجبور به قرار دادن لینک منبع در محتوای کپی شده بکنید. با اینکار هر فردی که محتوای شما را در سایت خود قرار دهد می بایست یک لینک از محتوای اصلی را در انتهای مقاله یا در میان آن قرار دهد که بدین صورت با هر بار تکرار یک بک لینک طبیعی بدست می آورید.
  • استفاده از افراد قدرتمند و مرتبط با حوزه فعالیت شما جهت به اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی
    شاید هنوز فرد پرآوازه ای در حیطه کاری خود نباشید؛ بدین منظور می توانید از نفوذ و محبوبیت افراد محبوب و موفق استفاده کنید. شاید این اقدام برای شما حامل هزینه هایی باشد اما در بسیاری از مواقع می توان با تولید محتوا یا ارائه خدمات،  حق انتشار مطلب خود را در بستر آن ها بدون هزینه بدست آورید.

غیر از موارد بالا راه های دیگری نیز وجود دارد که می توان از آن ها بهره برد و استفاده کرد. تنها نکته ای که نباید فراموش کنید این است که برای به دست آوردن بک لینک یک استراتژی مشخص داشته باشید و از راه های خلاقانه نیز استفاده کنید.

آموزش وردپرس سئوی وردپرس

درباره عماد حیدری

دیدگاه خود را بیان کنید

3 − یک =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.