راهنمای چگونگی افزایش گام به گام نرخ تبدیل در ایمیل مارکتینگ به بهترین شکل

راهنمای چگونگی افزایش گام به گام نرخ تبدیل در ایمیل مارکتینگ به بهترین شکلReviewed by سعید دیدارنو on Sep 1Rating: 5.0راهنمای چگونگی افزایش گام به گام نرخ تبدیل در ایمیل مارکتینگ به بهترین شکلایمیل مارکتینگ, آموزش ایمیل مارکتینگ,آموزش بازاریابی از طریق ایمیل,بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل,بازاریابی اینترنتی,بهبود بازاریابی و فروش

در ایمیل مارکتینگ موفقیت شما وابسته به ایمیلی است که برای مخاطب خود در ارسال می کنید، زیرا این ایمیل باید بتواند مخاطب شما را وادار به واکنش کند و نرخ تبدیل را بالا ببرد. یعنی هنگامی که یک ایمیل مجذوب کننده به صندوق ورودی مخاطب شما وارد می شود، توجه او را به خود جلب می کند و بدون هیچ تلاش اضافه دیگری، او تصمیم می گیرد که به ایمیل شما واکنش نشان دهد. این موضوع درست مانند آن است که خودتان به شکل ناگهانی درگیر یک مسئله شوید و دیگر نتوانید از اتفاقات بعدی جلوگیری کنید.

شاید تصور کنید که ساخت ایمیل کار چندان مشکلی نیست و می توان یک ایمیل مجذوب کننده را در چند دقیقه ساخت و توسط آن نرخ تبدیل را افزایش داد.  این تصور شما تا حدودی طبیعی است و نمی توان از آن ایراد گرفت. بله، دستیابی به یک پیام متعادل، واضح و متقاعد کننده به انجام مقداری کار اضافه توسط بازایابان نیاز دارد، اما ارزش آن را دارد که این کار اضافه انجام شود، زیرا نتیجه آن یک ایجاد یک ایمیل موثر تر خواهد بود که می تواند نرخ تبدیل را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

من به خاطر آن که به شما نشان دهم هنوز هم ایمیل مارکتینگ یکی از شیوه های بازاریابی موثر است و می توان در آن به سود سرشاری رسید، در این مقاله مراحل ساخت یک ایمیل موثر که توانایی افزایش نرخ تبدیل را دارد، آموزش خواهم داد.

راهنمای چگونگی افزایش گام به گام نرخ تبدیل در ایمیل مارکتینگ به بهترین شکل

راهنمای چگونگی افزایش گام به گام نرخ تبدیل در ایمیل مارکتینگ به بهترین شکل

مراحل ایجاد یک پیام موثر در ایمیل مارکتینگ

به نظر شما چه عناصری یک ایمیل موثر برای بهبود نرخ تبدیل را شکل می دهند؟  خوب به این موارد دقت کنید. این ها پله های یک راه پله هستند:

  • اقدام به عمل: که با کلیک و هدایت به صفحه فرود اتفاق می افتد.
  • پاراگراف ها و محصولات: ارائه توضیحات و اطلاعاتی که مورد نیاز است.
  • هدر و عنوان: باید سبب گرفتن تایید مخاطب و تحریک و اغوای او شود.
  • نام و نام موضوع: باید کاربر بتواند عنوان را درک و تشخیص دهد.

البته پاورقی نیز در ساختار و آناتومی یک ایمیل موثر، دارای اهمیت است. زیرا پاورقی می تواند شامل موارد اجتماعی، اولویت، لینک لغو اشتراک و چیزهایی از این دست باشد. اما آن ها برای کلیک و نرخ تبدیل اصلی مهم نیستند. در واقع پاورقی ها عناصر ثانویه نرخ تبدیل هستند که شما ممکن است از آن ها استفاده کنید.این را به خاطر داشته باشید که برخی از عناصر در ایمیل شما دارای اولویت بیشتری نسبت به بقیه عناصر هستند: این را بدانید که ما هیچ وقت سعی نمی کنیم که مخاطب بر روی بیانیه حفظ حریم خصوصی کند. بلکه سعی می کنیم که پاسخ مثبت آن ها را بگیریم تا بر روی درخواست به واکنش اصلی ایمیل کلیک کنند.

گام های منطقی

همان طور که قبلا توضیح دادم، ما به عناصر بالا به عنوان پله های یک راه پله نگاه می کنیم. در واقع ما باید از یکی به دیگری برود، مانند قدم زدن در یک راه پله! بنابراین باید از نام و نام موضوع به عنوان اولین گام برای اغوا کردن مخاطب خود جهت ورود به ایمیل استفاده کنیم. در گام دوم، این هدر و عنوان است که باید آنچه که در ایمیل ما است توضیح دهد و توجه مخاطب را جلب کند. سپس باید به قسمت بدنه پیام بپردازیم: استفاده از متن و تصاویر برای متقاعد کردن خواننده به کلیک و در نهایت دعوت نامه اقدام به عمل برای این که مخاطب به صفحه فرود هدایت شود. این گونه خواهیم توانست که نرخ تبدیل را بهبود دهیم.

راهنمایی چگونگی افزایش گام به گام نرخ تبدیل در ایمیل مارکتینگ به بهترین شکل

آن را به بیش از یک پیام سازگار تبدیل کنیم، به یک پیام متقاعد کننده تبدیل کنیم

دوستان عزیز من، طبیعت انسانی تعریف می کند که ما می خواهیم سازگار باقی بمانیم. در تمام جنبه های زندگی، کار، اعمال، نظرات، و این یک راه میانبر راحت را برای ما ساخته است. زیرا زمانی که شما به طور آگاهانه در مورد چیزی تصمیم گیری می کنید، تکرار تصمیم راحت تر از آن است که هر بار مجددا ارزش گذاری شود. دوستان من، در واقع وقتی یک شخص با انجام یک عمل سازگار می شود، سعی می کند تا تمام رفتارهای آینده خود را نیز با رفتار گذشته خود تطبیق دهد. در واقع به این دلیل این اتفاق می افتد که در مغز ما به صورت یک الگو ثبت شده است.

برای ایمیل های متقاعد کننده، که به دنبال ایجاد نرخ تبدیل برای فروش هستند، الگوی تفکر سازگار باید “بله ” باشد. بنابراین ایمیل هایی که تمام عناصر خود را با پاسخ بله خوانندگان هماهنگ می کنند، در هدایت آن ها به گام بعدی برای انجام خرید و بهبود نرخ تبدیل، بهتر از ایمیل هایی که این هماهنگی را نداشته اند، عمل می کنند. یعنی این که پیام باید منجر به اقدام شود و قدم به قدم مخاطب را متقاعد کند.

ایمیل روشن و واضح نتایج بهتری در تبدیل نرخ به دست می آورد. یک ایمیل واضح فقط شامل توضیحات ضروری است و از زیاده گویی در آن خبری نیست.

اجتناب از ناهماهنگی

اکثر مواقع یک پیام با شکست مواجه می شود و نمی تواند کاربر را به انجام گام بعدی متقاعد کند. این اتفاق به دلیل ناهماهنگی ایمیل اتفاق می افتد. یعنی اینکه در ایمیل اطلاعات متناقض ارائه شده است و به همین دلیل کاربر به مرحله اقدام به واکنش نمی رسد و نرخ تبدیل کاهش می یابد.

به عنوان مثال:

ما در موضوع نوشته ایم “فروش بزرگ پوشاک در این هفته”، اما در عنوان نوشته شده “تمام محصولات با ۳۰ درصد تخفیف” و یک دسته مخلوط و درهم از لباس ها ارائه شده است.

آیا ایمیل ذاتا اشتباه است؟ نه. آیا ناهماهنگی و انفصال در آن رخ داده است؟ بله.

در واقع عناصر این ایمیل اطلاعات هماهنگی را به کاربر ارائه نمی دهند. چون ما به ساختن ارتباز بین عناصر فکر نکرده این و به همین دلیل بخشی از مخاطبان را از دست می دهیم. بنابراین این یک ایمیل مارکتینگ باخت- باخت است. ما بازنده هستیم چون نتوانسته ایم نرخ تبدیل فروش را افزایش دهیم و مخاطب نیز بازنده است چون نتوانسته به دلیل ارائه اطلاعات ناهماهنگ از فرصت خرید ویژه استفاده کند. بنابراین زمانی پیام ما قوی تر و موثر تر خواهد بود که بتواند همه موانع کلیک نکردن را از بین ببرد.

استفاده از تصاویر نیز در بهبود نرخ تبدیل اقدام به واکنش موثر است

دوستان عزیز، تصاویر شما نقش بسیار بزرگی را در هدایت مخاطب به سمت اقدام به واکنش، بازی می کند. تحسین کردن یک سرویس انحصاری و نشان دادن یک تصویر از آن باعث متقاعد شدن مخاطب نمی شود. باید مطمئن شوید که تصویر پیام اصلی شما را تقویت می کند، با مخاطبان هماهنگ است و آن ها را به صفحه فرود هدایت می کند. به این ترتیب مخاطبان احساس می کنند که به صفحه درستی وارد شده اند و می توانند به راحتی به روند خود ادامه دهند. بنابراین برای استفاده و قرار دادن تصویر در ایمیل بعدی خود بیشتر به جواب بله فعال توجه کنید تا بتوانید مخاطبان را متقاعد به انجام واکنش کنید و نرخ تبدیل فروش را بالا ببرید.

راهنمایی چگونگی افزایش گام به گام نرخ تبدیل در ایمیل مارکتینگ به بهترین شکل

پاسخ های مثبت موازی پی در پی یا اجرای پاسخ های مثبت

من به هماهنگی مثبت عناصر ایمیل و این که آن ها چگونه با هم مخاطب را به سوی انجام واکنش هدایت می کنند، اشاره کردم. اما یک فاکتور مهمتر دیگر وجود دارد که باید از آن آگاه شوید. این فاکتور پاسخ های مثبت موازی متوالی یا اجرای پاسخ های مثبت نام دارد.

پاسخ های مثبت متوالی به این شکل کار می کنند:

اولین پاسخ مثبت -> دومین پاسخ مثبت-> سومین پاسخ مثبت-> اقدام به واکنش

اما فاکتور ” پاسخ های متوالی مثبت” با ایمیل مشکل دارد، زیرا فقط بعضی از مخاطبان ممکن است ایمیل شما را بخوانند و بیشتر آن ها فقط به صورت کلی آن را بررسی می کنند. بنابراین عناصر ایمیل باید به صورت ایده آلی یکدیگر را به اجرا در بیاورند، اما در عین حال نیز باید قابل دسترس بدون متن ترتیبی باشند. به زبان ساده:

  • اجازه دهید که عنوان شما برای افردی که موضوع ایمیل را نخوانده اند، قابل فهم باشد.
  • اجازه دهید درخواست به عمل تا جای امکان واضح و آشکار باشد.

زیرا باید در نظر داشته باشید که هر بار یک عنصر ایمیل باعث حرکت رو به عقب مخاطب شود، شما هم یک فرصت برای بهبود نرخ تبدیل را از دست داده اید و در نتیجه ایمیل مارکتینگ شما عملکرد پایین تری خواهد داشت.

اگر ایمیل شما عملکرد خوبی در افزایش اقدام به واکنش ندارد، عناصر آن را بررسی کرده و مشخص کنید که آیا پاسخ مثب مناسب را از هر یک دریافت می کنید یا اینکه پاسخ های داده شده منفی هستند.

محصول و لایه ارائه

این را به یاد داشته باشید که موفقیت یک ایمیل فقط به محصول یا سرویس وابسته نیست. البته یک معامله بزرگ و یک محصول یا سرویس عالی به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند، اما به تنهایی برای به رسمیت شناختن ایمیل توسط مخاطبان کافی نیست، چه برسد به اینکه بخواهیم توجه آن ها را جلب کنیم. شما باید یک لایه ارائه درخواست داشته باشید تا در آن پیشنهادات خود را ارائه دهید. در مقایسه با پنجره خرید، تعداد بیشتری فرخوان برای نمایش پیشنهاد به دست می آورید و درنتیجه تعداد بیشتری از مخاطبان به فروشگاه وارد می شوند.

این مقاله نیز در همین جا به پایان رسید. امیدوارم از این آموزش ایمیل مارکتینگ نهایت استفاده را برده باشید و از این پس بتوانید ایمیل های تاثیرگذارتری ایجاد کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. اگر سایت شما از وردپرس قدرت می گیرد توصیح می کنم که از یک افزونه ایمیل جهت مدیریت آسان تر ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید.. نکته آخر آن که برای ساخت یک ایمیل موثر می توانید خود را به جای مخاطب قرار دهید و از دید او نگاه کنید. مطمئن باشید که این تکنیک بسیار موثر خواهد بود و باعث می شود به اهدافی که از طریق ایمیل مارکتینگ دنبال می کنید، برسید. این جمله را به خاطر بسپارید که انجام منطقی بازاریابی از طریق ایمیل به معنی نرخ تبدیل بیشتر، بهبود بازاریابی و فروش و کسب درآمد سرشار است.

آموزش وردپرس بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی

درباره سعید دیدارنو

سعید دیدارنو هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر، به حوزه های بهینه سازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت علاقه مند هستم و مدت یک سال است که نویسندگی رو شروع کرده ام.

دیدگاه خود را بیان کنید

چهار × 3 =