۵ نکته بسیار مهم و اساسی در ساخت لینک داخلی برای بهبود وضعیت سئو سایت

۵ نکته بسیار مهم و اساسی در ساخت لینک داخلی برای بهبود وضعیت سئو سایتReviewed by سعید دیدارنو on Sep 23Rating: 5.05 نکته بسیار مهم و اساسی در ساخت لینک داخلی برای بهبود وضعیت سئو سایتلینک داخلی,ساخت لینک داخلی,ایجاد لینک داخلی,استراتژی ساخت لینک داخلی,سئو سایت,بهبود سئو سایت,بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو,سئو وردپرس

ساختار لینک داخلی برای موفقیت سئو سایت شما بسیار ضروری و مهم است. بنابراین، تفاوتی نمی کند که یک وبسایت جدید راه اندازی کرده اید یا ساختار یک وبسایت یا محتوای آن را اصلاح می کنید. شما دوستان عزیز می دانید که لینک های داخلی، صفحات وبسایت شما را به یکدیگر متصل می کنند. به همین دلیل اگر شما یک استراتژیی مشخص برای لینک داخلی نداشته باشید، فرصت بسیار ارزشمندی را برای بهبود وضعیت سئو وبسایت خود از دست می دهید. همچنین شما نمی توانید که تجربه کاربری وبسایت خود را بهبود دهید و آن را تبدیل به یک وبسایت کاربر پسند کنید.

بنابراین، اگر شما از بهترین ساختار برای ایجاد لینک داخلی در سایت خود استفاده کنید، می توانید سایت محتوا محور خود را به اوج قله موفقیت در بهینه سازی سایت برسانید.

پنج نکته ضروری برای ساختار لینک داخلی وجود دارد که باید از آن ها اطلاع پیدا کنید:

  • ابتدا به کاربر وبسایت توجه کنید
  • مدیریت لینک داخلی و جریان مرتبط با آن
  • ایجاد ساختار در اطراف موضوع محتوا
  • بکار گیری و استفاده از مطالب منحصر به فرد
  • اولویت بندی و ایندکس کردن مطالب

این مقاله به شما در درک مفاهیم بهترین شیوه های ساخت لینک داخلی کمک می کند. همچنین به شما در طرح بندی و پیاده سازی یک ساختار لینک داخلی برای ارتباط محتوای مرتبط و به دست آوردن قدرت جهت بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد.

۵ نکته بسیار مهم و اساسی در ساخت لینک داخلی برای بهبود وضعیت سئو سایت

5 نکته بسیار مهم و اساسی در ساخت لینک داخلی برای بهبود وضعیت سئو سایت

  1. تجربه کاربری

شما باید وبسایتی داشته باشید که برای کاربران مفید و کارآمد باشد زیرا سئو سایت بر اساس فاکتورهای کاربر پسند عمل می کند. بنابراین، کاربران را نباید با چیزهایی مانند محتوای کوتاه، تبلیغات بیش از حد و یا در هم ریخته گی اذیت کنید، زیرا مخاطبان سایت شما بلافاصله از آن خارج خواهند شد و به این ترتیب سئو سایت شما نیز آسیب خواهد دید.

در واقع علاوه بر داشتن سایتی مفید و کارآمد، باید به تجربه کاربری سایت خود نیز توجه کنید. زیرا اگر کاربران نتوانند به راحتی به مطالب شما دست پیدا کنند، ارزشمند بودن مطالب دیگر کمک کننده نخواهد بود و شما نمی توانید به اهدافی که تعیین کرده اید، دست پیدا کنید.

موتورهای جستجو تاکید می کنند که به وبسایت هایی که تجربه کاربری مثبتی را ارائه می دهند، پاداش خواهند داد. زیرا این گونه سایت ها به مشتری نهایی خود یعنی جستجوگر ها توجه کرده اند. به همین دلیل، موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ سایت هایی که تجربه کاربری مثبت و مفیدی را ارائه می دهند در رتبه های اول نتایج جستجو به کاربران نشان می دهند.

با توجه به میلیاردها نقطه داده در مورد نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو و وب سایت ها، موتورهای جستجو توانایی تنظیم الگوریتم ها براساس عوامل تجربه کاربر را دارند و این کار را از طریق یادگیری ماشین و بروزرسانی خودکار الگوریتم ها انجام می دهند.

فراتر از مواردی که گوگل به طور خاص برای بروزرسانی ها استفاده می کند، بسیار مهم است که محتوای خود را بر اساس اهداف نرخ تبدیل خود تنظیم کنید. بنابراین، اگر محتوای ارزشمندی دارید که به طور طبیعی بازدید کنندگان را به چرخه خرید هدایت می کند، باید از آن محتوا برای نگه داشتن مخاطبان در وبسایت خود استفاده کنید. به زبان ساده، یعنی از محتوای مرتبط به آن محتوا لینک بدهید تا کاربران به شکل گسترده تری به آن دسترسی پیدا کنند.

5 نکته بسیار مهم و اساسی در ساخت لینک داخلی برای بهبود وضعیت سئو سایت

  1. توجه به ارزشمند بودن لینک داخلی

ساخت لینک داخلی درست همانند ساخت بک لینک (لینک خارجی) است و همان منطق را دنبال می کند. بنابراین اگر استراتژی ساخت بک لینک شما درست عمل می کند، باید از همان منطق برای ساخت لینک داخلی استفاده کنید و صفحات مختلف را به یکدیگر متصل کنید.

چند سال پیش، زمانی که ما یک تصویر واضح و روشن تری از Google PageRank داشتیم، می توانستیم ببینیم هر کدام از صفحات سایت ما چقدر ارزش دارد و استراتژی ساخت لینک خود را  به گونه ای مدیریت می کردیم تا PageRank بخش هایی که بیشتر مورد توجه ما هستند را بهبود دهیم. اما اکنون گوگل سرویس PageRank را غیر فعال کرده است و ما دیگر نمی توانیم از نمرات آن برای استراتژی ساخت لینک داخلی خود استفاده کنیم. بنابراین، در حال حاضر ما بر اساس معیارهای ابزارهای سئو پیش می رویم، اما نمی توانیم انکار کنیم که همچنان PageRank گوگل نقش اساسی را ایفا می کند.

داشتن اطلاعات در مورد لینک های ورودی که از منابع دیگر در سایت شما فرود می آیند همچنان مهم و حیاتی است، زیرا ساختار سایت شما را تنظیم می کند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که تمام لینک های ورودی به سایت شما دارای ارزش بالایی هستند.

با داشتن یک استراتژی هدایت ساده و عدم لینک گذاری بیش از حد در هر صفحه، می توانید بر روی ارزشمند بودن لینک داخلی خود تمرکز کنید و فقط برای صفحات بسیار مهم از لینک داخلی استفاده کنید. به این معنا که لینک داخلی را به محتوای با موضوعی سطح بالا اختصاص دهید یا این که به یک محتوا که پاسخ یک سوال در مورد یک موضوع بسیار خاص را می دهد.

دوستان عزیز، استراتژی ساخت لینک داخلی شما باید با محتوایی که دارید، ساختار محتوا و جایی که در نهایت می خواهید لینک داخلی ارزشمند را به آن اختصاص دهید، باید هماهنگ شود.

5 نکته بسیار مهم و اساسی در ساخت لینک داخلی برای بهبود وضعیت سئو سایت

  1. متن و سلسله مراتب

لازم نیست که در مورد میزان کلیک مخاطبان و پیمایش آن ها در سایت خود نگران و هراسان باشید. زیرا لازم نیست که تمام محتوای فنی و و مفید سایت خود را در صفحه اول یا صفحه دوم وبسایت خود حفظ کنیم.

بنابراین، محتوای وبسایت خود را بر اساس موضوعات سازماندهی کنید و اولویت بندی کنید که چه محتوایی در سطح بالاتری قرار بگیرد و کدام محتوا در سطح پایین تری باشد. دوستان عزیز، ما مجبور نیستیم که برای هر عبارت کلیدی یک صفحه داشته باشیم. این قانون مربوط به عصر حجر سئو است و در زمان دایناسورها از آن استفاده می کردند! در واقع ساختار طبیعی اولویت بندی محتوا از سطح بالا به پایین به ما اجازه می دهد که موضوعات مختلف سایت را بر اساس اتصال داخلی موضوعات به یکدیگر توسعه و گسترش دهیم.

این تاکتیک در نهایت منجر به رتبه بندی هر کدام از محتویات قرار گرفته در سطح بالا تا سطح پایین می شود و به طور نا محسوسی رتبه بندی محتوای شما بر اساس اولویت بندی کسب رتبه می کند.

دوستان من، توجه داشته باشید که به دست آوردن سلسله مراتب برای محتوای وبسایت در ایجاد نظم برای کاربر و موتورهای جستجو بسیار مهم است. شما می توانید موضوعات مرتبط را با اطمینان از اینکه محتوای شما به خوبی برای هدایت کاربر سازماندهی شده و منطقی است، افزایش و توسعه دهید.

بزرگترین چالش که احتمالا با آن مواجه هستید سهامداران در سازمان شما یا در سازمان مشتری شما هستند که فکر می کنند همه چیز مهم است و باید در صفحه اصلی یا در بالای صفحه قرار گیرد. به این ترتیب شما نخواهید نتوانست که لینک داخلی ارزشمند تولید کنید و با داشتن تمرکز بیش از حد برای لینک سازی در صفحه اول، ساختار منظم و منطقی برای ایجاد محتوا و اولویت بندی محتوا را از دست خواهید داد. بنابراین باید با این افراد جلساتی را برگزار کنید و آن ها را قانع کنید.

  1. محتوای منحصر به فرد و استفاده از canonical

برای ساخت یک نام تجاری قوی و ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت، به محتوای منحصر به فرد نیاز دارید. موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و محتوای تکراری را در نتایج جستجوی خود فیلتر می کنند. بنابراین اگر محتوای مشابه با وبسایت های دیگر داشته باشید، تبدیل شدن به یک برند با نفوذ و قدرتمند برای شما کار بسیار سخت و غیر ممکنی خواهد بود.

با این حال، دلایل منطقی و قانونی برای داشتن محتوای تکراری وجود دارد. شما نمی توانید آن ها را نادیده بگیرید یا این که به آن ها آدرس ندهید. برای مثال:

  • اگر شا در یک صنعت بسیار مرتب و تنظیم شده هستید، احتمالا تعداد زیادی محتوای شبیه به دیگر وبسایت ها دارید و باید به نوع خاصی از محتوای یکدیگر کپی کنید.
  • اگر شما یک خرده فروش لوازم الکترونیک هستید که چندین محصول مشابه با محصولات دیگر وبسایت ها دارید، احتمالا توضیحات محصولات را در بسیاری از سایت ها یکسان خواهید یافت. زیرا زمان کافی برای سفارشی کردن توضیحات را نداشته اید.

مهم است که برای بخش هایی که دارای محتوای تکراری هستید، طرح داشته باشید و اعتراف کنید که آن ها کپی هستند. شما می توانید از ابزارهایی مانند Copyscape برای ارزیابی مسائل مربوط به محتوای تکراری خود در وب و در وبسایت خود از طریق جستجوی دسته ای استفاده کنید. به خصوص اگر در گروهی قرار دارید که دارای محتوای تکراری هستید و دیگران نیز از آن استفاده کرده اند.

شما می توانید از تگ canonical برای صفحات دارای محتوای تکراری و مشابه استفاده کنید. همچنین می توانید از تغییرات زبان (اگر از محتوای بین المللی استفاده می کنید) و تغییرات نگارشی و صفحه بندی نیز استفاده کنید. شما می توانید از نقشه سایت خود برای جلوگیری از ارسال محتویات و دسته های دارای تگ canonical استفاده کنید.

5 نکته بسیار مهم و اساسی در ساخت لینک داخلی برای بهبود وضعیت سئو سایت

  1. پیمایش و ایندکس کردن مطالب

همه تلاش هایی که ما در ساخت لینک داخلی انجام می دهیم بی معنی و بی ثمر خواهد بود، اگر مطمئن نباشیم که صفحات وبسایت ما قابل پیمایش برای ربات ها هستند.

با قراردادن هدایت غیر ضروری به هر صفحه، بودجه و تمرکزی که برای پیمایش و ایندکس کردن صفحات ارزشمند صرف کرده ایم، از بین خواهد رفت. در واقع نکته مهم و کلیدی این است که موتورهای جستجو از طریق لینک داخلی باید بتوانند به عمق محتوای سایت پی ببرند، علاوه بر این که به تمام محتوای سایت از طریق یک مسیر خطی ساده نیز باید دسترسی داشته باشند.

وقتی تمرکز خود را در پیمایش ربات ها از دست بدهیم و نتوانیم آن ها را به صفحات خاصی برسانیم، فرصت را برا به دست آوردن رتبه بندی بالا از دست می دهیم. به علاوه، تلاش های ما برای ساخت محتوای باکیفیت و تاثیرگذار در عمق سایت نیز بی ثمر خواهد ماند.

5 نکته بسیار مهم و اساسی در ساخت لینک داخلی برای بهبود وضعیت سئو سایت

این مقاله نیز در همین جا به پایان رسید. امیدوارم که از نکات گفته شده در آن به نحوه احسن استفاده کنید تا بتوانید یک استراتژی موفق برای ایجاد لینک داخلی را تدوین کنید. شما دوستان همیشه همراه فاب تم می توانید نظرات و پیشتهادات خود را با من در میان بگذارید تا اینکه بتوانیم محتوای با کیفیت تر و بهتری را برای شما آماده کنم.

آموزش وردپرس سئوی وردپرس

درباره سعید دیدارنو

سعید دیدارنو هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر، به حوزه های بهینه سازی سایت، بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت علاقه مند هستم و مدت یک سال است که نویسندگی رو شروع کرده ام.

دیدگاه خود را بیان کنید

هجده + دوازده =