۵ نکته برای طراحی استراتژی سئو سایت به صورت بهینه

در این صنعت، ما زمان زیادی را صرف صحبت در مورد منافع مشترک استراتژی های سئو با یکدیگر می کنیم. این واقعا فوق العاده است و هر صنعتی نمی تواند این ویژگی را داشته باشد. اما متاسفانه، ما زمان کمتری را صرف صحبت کردن در مورد نحوه توسعه و بهبود استراتژی های بهینه سازی سایت می کنیم. در حالی که هر استراتژی سئو باید متفاوت از دیگری باشد و بهبود هایی برای یک استراتژی توسعه نیافته وجود دارد.


مقاله مرتبط: آنچه در مورد سئو باید بدانیم | قسمت اول


۵ نکته حیاتی برای تهیه استراتژی سئو موفق

5 نکته برای طراحی استراتژی سئو سایت به صورت بهینه

۱- نقشه ذهنی

 نقشه ذهنی مرحله ای است که در آن استراتژی شما از ابتدا شکل می گیرد. یک نقشه ذهنی یعنی یک مجموعه از دسته بندی های مرکزی و عمومی به همراه تعدادی ایده که به سمت هدفی خاص حرکت می کند. نقشه ذهنی تجسم استراتژی نهایی شما نیست. در واقع یک نقشه ذهنی به شما کمک نمی کند که طرح خود را ارائه دهید بلکه کمک می کند که در مورد آن فکر کنید.

نقشه های ذهنی ابزاری هستند که به شما کمک می کنند تا روند تفکر خود را پیش بینی کنید، به صورت ساده تر ایده های خود را با یکدیگر ادغام کنید و درک کنید که آن ها چگونه با یکدیگر ترکیب می شوند. آن ها کمک می کنند که میزان محافظه کاری خود را کاهش دهید و از تفکر و طوفان مغزی بهره ببرید.

شما می توانید از ابزاری مانند Mind Meister کمک بگیرید یا به سادگی ایده های خود را در به صورت تصویری بنویسید. ویژگی اصلی استفاده از نقشه ذهنی کمک به شما برای فکر کردن به صورت غیر خطی است.

استفاده از نقشه ذهنی به شما اجازه می دهد که همه چیز را یک بار در یک ساختار شبیه به روش شبکه ای که مغز واقعی شما کار می کند، مورد سنجش قرار دهید. این مسئله می تواند به بهبود و توسعه استراتژی سئو شما کمک کند.

۲- نمایش تصویری

برای دقیق تر شدن استراتژی خود، نیاز است که طرحی حرفه ای تر و عمیق تر از نقشه ذهنی خود داشته باشید.

به یاد داشته باشید که یک استراتژی به معنای یک برنامه است. به این معنی که شما باید اهداف، وظایف خاص مربوط به آن اهداف، برخی از کارهایی که باید قبل از دیگران انجام دهید،  کارهای تکراری و بی فایده ای که باید اصلاح شوند و کارهایی که به زمان بیشتری نیاز دارند را مشخص کنید.

شما باید همه این موارد را به سرعت و به آسانی به مشتری و تیم هایتان ارائه کنید و برای درک همه بتوانند آن را درک کنند به خوبی ویرایش و اصلاح کنید. می توانید از ابزاری مانند Google Sheets، Trello، Workzone، Basecamp و یا هر ابزاری دیگری که خودتان ترجیح می دهید، برای این کار استفاده کنید.

باید برای همه افراد بلافاصله روشن شود که چگونه این طرح را بخوانند و اگر نیاز است تغییراتی در آن به وجود بیاورند. همچنین باید موارد زیر مشخص شود:

  • هرفردی چه وظیفه ای باید انجام دهد.
  • چه کاری باید اول از همه انجام شود.
  • چه کاری باید دوباره انجام شود، برنامه ریزی شود، در حال انجام است و یا خاتمه یافته است.

۳- داشتن درک درست از شرکت

برای این که یک استراتژی موفق را تدوین کنید باید یک درک درست و صحیح از شرکت داشته باشید. بنابراین شما باید نسبت به نقاط قوت و ویژگی های سنجش کارایی استراتژی سئو خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید از بهترین تاکتیک های ممکن برای بهبود جایگاه شرکت و رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

در این بخش بعضی از مهمترین عوامل که باید برای بهبود و توسعه استراتژی خود در نظر داشته باشید را بیان می کنیم:

طرح منحصر به فرد فروش محصول چیست؟

ما باید بدانیم که چه چیزی شرکت ما را از دیگر استراتژی ها متفاوت می کند. این نکته به شدت در شیوه های تبلیغاتی ، مخاطبین هدف، انتخاب عبارات کلیدی و دیگر موارد مرتبط تاثیرگذار است.

دیدگاه شرکت چیست؟

اگر می خواهید استراتژی بهینه سازی سایت تاثیر بیشتر و کارآمدتری داشته باشد و شرکت را به سود آوری برساند باید نسبت به صنعت و حوزه فعالیت شرکت خود آگاهی کامل داشته باشید. همچنین باید نسبت به ایده ها و معیارهایی که اهداف استراتژی شما را تعیین می کنند، تسلط دقیق و عمیقی داشته باشید. بنابراین اگر بیانیه ای که شرکت شما ارائه می دهد در راستای اهداف تعیین شده نیست، باید دوباره یک بیانیه جدید را آماده کنید.

شرکت چه جایگاهی در حال حاضر دارد؟

شما باید درک درستی از جایگاه کنونی شرکت و نقاط قوت و ضعف آن داشته باشید، زیرا عدم آگاهی باعث می شود که استراتژی شما با شکست روبرو شود. بنابراین درک آنچه که شرکت واقعا به آن نیاز دارد و غیر قابل جایگزین شدن در استراتژی است، بسیار مهم می باشد.

۴- درک مخاطبان

شما باید یک درک عمیق و صحیح از مخاطبان هدف شرکت داشته باشید و این بیشتر از آن است که بدانید آن ها چه کلمات کلیدی را مورد جست و جو قرار می دهند. برای رسیدن به این شناخت چند چیز مانند صحبت با مشتری و تجزیه و تحلیل رفتار آن ها بسیار مهم و تاثیرگذار است. همچنین باید برای رسیدن به شناخت عمیق نسبت به مخاطبان و مشتریان، نکات زیر را در نظر بگیرید:

چه نوع از تبلیغات و بازاریابی مورد قبول مخاطبین است و آن ها تشویق به خرید می کند؟

شما باید در مورد این که چه نوع از بازاریابی و تبلیغات مورد قبول مخاطبین هدف شما است آگاهی داشته باشید تا بتوانید با آن مخاطبین را به خرید تشویق کنید و برای بهبود استراتژی سئو سایت از آن استفاده کنید.

مخاطبین هدف چه سطح دانشی دارند؟

شما باید بدانید که مخاطبان شما همه چیز را در مورد صنعت و حوزه فعالیت شما می دانند و یا این که در مورد آن هیچ چیز نمی دانند و نسبت به اصطلاحات آن صنعت بی توجه و بی اطلاع هستند.

چقدر به صنعت مرتبط و نزدیک هستند؟

باید به این سوال پاسخ دهید که مخاطبین هدف شما مصرف کننده (B2C) هستند یا این که با بنگاه های تجاری و حرفه ای (B2B) روبرو هستید؟ آیا این افراد با صنعت شما آشنا هستند یا اینکه تقریبا ارتباط و شناختی از آن ندارند؟ آیا آن ها علاقه مند به شناخت بیشتر نسبت به صنعت شما هستند و یا این که فقط به این موضوع فکر می کنند که چگونه محصول شما می تواند به آن ها سود و فایده برساند؟


مقاله مرتبط: چگونه از برچسب و دسته بندی ها برای سئو سایت وردپرسی استفاده کنیم


۵- تعیین اهداف به صورت دقیق

برای این که یک هدف مفید باشد، باید دقیق باشد و برای این که دقیق باشد باید بر روی قسمت های مختلف کار تمرکز کنیم و مشخص کنیم که هر قسمت چگونه به ما سود می رساند. بنابراین ما باید معیارها و شاخص های کلیدی سنجش عملکرد را به درستی تعیین کنیم.

به عنوان مثال ما می خواهیم که رشد درآمد سریع تر از هزینه باشد و این می تواند به عنوان یک هدف مالی مفید باشد. بنابراین ما باید اهدافی را که محدودیت های زمانی دارند را به صورت دقیق و کامل مشخص کنیم.

هرچند که یک استراتژی یعنی تعیین نحوه دستیابی به اهدافی  که تاثیر خاصی بر شرکت، جهت، آینده و نحوه عملکرد آن می گذارد، است. به این معنی است که معیارهای سنجش کارایی استراتژی باید تمامی بخش آن را به طور کامل در بر بگیرد. در نتیجه با تعیین دقیق اهداف و معیارهای سنجش می توانیم به قدرت بیشتر، رتبه بندی بهتر و ترافیک بالاتری دست پیدا کنیم. نکته کلیدی این است که معیارها باید منطقی و درست انتخاب شوند.

ما به شدت به اهداف وظیفه گرا تحت نظر اهداف سنجش عملکردی، معتقد هستیم. به این دلیل که در بازاریابی درون گرا و سئو  اهداف ما بر روی اهداف سنجش عملکردی تاثیر غیر مستقیم دارد. به همین دلیل ما اعتقاد داریم که هدف قرار دادن پروژه ها، زندگی کردن با اهدف و اندازه گیری میزان تاثیر گذاری و سازگار بودن آن ها با استراتژی، بسیار مهم و کلیدی است. این رویکرد یعنی انجام درست و واقعی دانش بهینه سازی به جای دستکاری اهداف و استراتژی با معیارهای سنجش عملکردی غیر واقعی که تاثیر خود را در دراز مدت از دست خواهند داد.

یک استراتژی سئو موفق

تقریبا هر استراتژی سئو و بهینه سازی می تواند از این عناصر برای بهبود و توسعه بهره ببرد. بنابراین آن ها را با چارچوب کاری خود سازگار کنید و به عنوان بخشی از راه کسب و کار خود به کار بگیرید. پس با بدست آوردن قشه و درک کامل از برنامه و مخاطبین خود و همچنین اهدافی که می خواهد بدست آورید استراتژی خود را تهیه نمایید.

منبع: searchenginejournal

آموزش وردپرس سئوی وردپرس

درباره عماد حیدری

دیدگاه خود را بیان کنید

چهار + 11 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.