آنچه در مورد سئو باید بدانیم | قسمت نهم

آنچه در مورد سئو باید بدانیم | قسمت نهمReviewed by هاشم مهربان on Aug 12Rating: 5.0آنچه در مورد سئو باید بدانیم | قسمت نهمحال می خواهیم در مورد محتوا یکی از فاکتورهای اساسی موتورهای جستجو صحبت کنیم اینکه محتوای سئو شده چطور باید نوشته شود و چه نکته های کلیدی به کار ببریم

در بخش گذشته یاد گرفتیم که چرا نیاز به سئو داریم و پی به اهمیت آن بردیم حال می خواهیم در مورد محتوا یکی از فاکتورهای اساسی موتورهای جستجو صحبت کنیم اینکه محتوای سئو شده چطور باید نوشته شود و چه نکته های کلیدی به کار ببریم تا برای کاربران جذاب باشد امروزه علمی به نام بازاریابی محتوا به وجود آمده است که با توجه به آن ورودیهای زیادی از گوگل دریافت می کنید تا جایی که سایتهای بزرگ از نویسندگان متبحر استفاده می کنند.

آنچه در مورد سئو باید بدانیم | قسمت نهم

آنچه در مورد سئو باید بدانیم | محتوای سئو شده

سئو از دید کارشناسان به دو دسته کلاه سفید و کلاه سیاه تقسیم میشود در دسته کلاه سفید دستورات و موازین قانونی موتورهای جستجو برای بهینه سازی سایت به کار برده میشود که یک روش اصولی و پربازده در درازمدت است که ریسک کمی را از جریمه های گوگل شامل میشود و در مقابل دسته کلاه سیاه یک روش غیر اصولی و بسیار پرخطر است که با جریمه های سنگین موتور جستجو مواجه میشوید صحبت ما در اینجا سئو کلاه سفید است که نتایج دائمی برای شما فراهم خواهد کرد.

خصوصیات یک محتوای سئو شده

عنوان

اولین گام برای ایجاد محتوا انتخاب عنوان می باشد سعی کنید کوتاه باشد و از کلمه کلیدی استفاده شود.

پیوندهای یکتا

پیوندهای یکتا همان آدرس دهی صفحات ما می باشد که برای هر صفحه منحصر به فرد است ابتدا نام سایت و سپس ساختار پیوند یکتا که در وردپرس از بخش تنظیمات قابل تغییر است توصیه میشود از زبان انگلیسی استفاده شود و برای ترجمه هم از گوگل ترنسلیت .

 چهار شاخصه محتوا

هنگامی که صفحه تماس با ما را درست میکنیم و یا محصولی را برای فروش قرار میدهیم و مشخصات کالا را بیان میکنیم و یا خدمات خود را معرفی می کنیم و یا مقاله ای مینویسیم در واقع محتوا تولید میکنیم محتواها در انواع مختلفی ارائه میشوند که روشهای متنی ،ویدئویی،صوتی از رایج ترین روشها هستند یک محتوای با کیفیت دارای چهار شاخصه انحصاری ،نظم ، تعداد کلمات بالا ، استراتژی می باشد که به شرح هر یک میپردازیم.

آنچه در مورد سئو باید بدانیم | محتوای سئو شده

محتوا باید انحصاری باشد برای داشتن یک محتوای انحصاری باید شما درک مطلب خوبی از موضوع محتوا داشته باشید و با زبان خودتان آن را بیان کنید که این نوع مطلب از دید موتورهای جستجو به خصوص گوگل بسیار مورد پسند قرار می گیرد بعضی از دوستان شیوه دیگری از محتوا را در نظر میگیرند بدین صورت که ترجمه مقالات وبسایتهای معتبر را داخل سایتشان میگذارند روش خوبی هست اما خیلی انحصاری نیست چرا که نویسندگان دیگر هم به این سایتها هجوم می آورند و ترجمه مقالات را انجام میدهند هر چند دو ترجمه یکسان نیست اما شبیه به هم هست و به همین دلیل کیفیت بالایی نمی تواند داشته باشد.بعضی دوستان هم مطالب مجلات و روزنامه ها را وارد می کنند اگر جز اولینها باشند بسیار خوب است نوع دیگری هم هستند بسیار زحمت میکشند و مطالب را کپی و فکر می کنند زرنگ هستند غافل از اینکه آدم زرنگ جایش ته چاه است و جناب گوگل اعلام پنالتی میکند و سایت شما را خلاص میکند و کار تمام .

محتوا باید منظم باشد به اثبات رسیده که گوگل مطالب منظم را دوست دارد اینکه اگر امروز یک مطلب می گذارید فردا هم یک مطلب انتشار دهید حتی ساعتهای انتشار مطلب تاثیر زیادی در سئو دارد اگر امروز ساعت ۳ مطلب درج کردید فردا هم روی همین ساعت مانور دهید این روش باعث میشود که کاربران سایت بدانند که چه زمانی آپدیت انجام میشود.

محتوا باید طولانی باشد گفته میشود حداقل ۳۰۰ کلمه در محتوا یافت شود گوگل اعلام کرده یک محتوای پر امتیاز بین ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ کلمه باید باشد البته اینطور نباشد که محتوا را الکی زیاد کنیم چرا که به مذاق کاربر خوش نمی آید و کاربر صفحه را به سرعت ترک میکند از آنجا که گوگل باهوش است تشخیص میدهد ترک صفحه محتوا رضایت کاربر را نداشته است و امتیاز منفی برای سایتتان در نظر می گیرد هر چه محتوا طولانی تر باشد سایتتان را متمایزتر می کنید چرا که ۸۰ درصد از محتواهای وب سایت زیر ۱۰۰۰ کلمه هستند.

محتوای با کیفیت نیاز به استراتژی دارد باید یک طرح و نقشه درست حسابی داشت اینکه بدانیم با چه نوع محتوایی مخاطبان سایتمان ارتباط برقرار می کنند اینکه بتوانیم زنجیره ای از محتوا ایجاد کنیم همانند آموزش سئو که در فاب تم می بینید عملا محتواهای درهم نمی تواند کاربران شما را جذب کند وقتی شما در مورد موضوعی خاص یک مطلب می نویسید و در پایان کاربر را دعوت می کنید ادامه آموزش در محتوای بعدی خواهیم داشت حس کنجکاوی کاربر را تحریک می کنید و کاربر پیگیر سایتتان میشود تا با ارائه مطلب جدید از آن بهره ببرد.

محتوای ویدئویی

ویدئو یکی از روشهای تولید محتوا است که اثربخشی زیادی در مخاطب دارد چرا که حس واقعی بودن در دنیای مجازی بیشتر القا میشود امروزه با توجه به کاهش قیمت اینترنت و افزایش سرعت و پهنای باند آن میل استفاده از محتوای ویدئویی در وبمستران زیاد شده است از طرفی هم حوصله کاربران نسبت به خواندن متون کمتر شده است و همچنین تغییر سیاستهای گوگل نسبت به سئو برای ارزش بیشتر به ویدئوها عامل مهم دیگری برای تولید ویدئو است تا جایی که در سالهای نه چندان دور نتایج جستجوی گوگل به طور پیش فرض بر روی ویدئو قرار میگیرد محتوای ویدئویی آنقدر مهم شده است که روز به روز بازاریابی محتوای ویدئویی گسترده تر میشود.

دو نکته مهم

اولین نکته حتما و حتما سایتتان میزبان ویدئو باشد تا کاربران بیشتر در سایتتان باقی بمانند تا برای سئو مفید باشد.
دومین نکته اشتراک گذاری ویدئو مهمتر از تعداد بازدید آن باشد.

فواید محتوای ویدئویی

  • کاربران سایت اطمینان بیشتری به برند ما میکنند.
  • ترافیک عادی از طریق موتورهای جستجو افزایش می یابد.
  • بازدید کننده زمان بیشتری را صرف ماندن در سایت میکند.
  • کاربران خرید بیشتری از سایت انجام میدهند.
  • ارزش نام تجاری شما افزایش می یابد.
  • امتیاز بالاتری در صفحات گوگل به دست می آورید.
  • به دلیل جذاب بودن از قدرت اشتراک گذاری بالایی برخوردار است.

آنچه در مورد سئو باید بدانیم | محتوای سئو شده

تگهای عناوین

یک محتوای عالی از یک تگ h1 و دو تگ h2 و حداقل یک تگ h3 بهره میبرد گمراه نشوید قرار نیست کدنویسی کنیم وردپرس در بخش نوشته ها این امکان را فراهم کرده است تا به راحتی در مطالب خود استفاده کنید.تگهای H همان عناوین ما هستند که از h1 الی h6 ارزشگذاری میشوند به عبارت دیگر مهمترین عنوان محتوا از تگ h1 استفاده میشود و عناوین داخل محتوا از تگ h2 و زیر عنوانهای داخل مطلب از تگ h3 استفاده میشود.

آنچه در مورد سئو باید بدانیم | محتوای سئو شده

کلید واژه ها

کلید واژه ها مورد دیگری است که نیاز به توجه فراوان دارد بهتر است از تراکم ۲ درصد استفاده کنید و از زیاد تکرار کردن کلمه کلیدی بپرهیزید حتما کلمات کلیدی بولد باشد و اگر به یکی از صفحات داخلی سایت لینک شود خاصیت بیشتری به خودش میگیرد افزونه yoast خودش در جای مربوطه اضافه میکند کافی است فقط کلمه کلیدی را در باکس مربوطه بنویسید.

آنچه در مورد سئو باید بدانیم | محتوای سئو شده

پاراگراف بندی

در پاراگراف بندی مطلب باید در اولین جمله نشان دهیم در مورد چه داریم صحبت می کنیم به عبارت دیگر همان تگهای هدینگ در ابتدای جمله باشند سپس به توضیح می پردازیم .

عکس اختصاصی

حتما در مطالبتان از عکس استفاده کنید چرا که باعث روح بخشیدن به مطلب میشود و کاربر اشتیاق بیشتری برای خواندن پیدا می کند سعی شود این عکس انحصاری باشد در داخل عکس از لوگوی سایتتان استفاده شود تا کاربرانی که از قسمت جستجوی تصاویر موتورهای جستجو می آیند برند شما را بهتر به خاطر بسپارند نکته مهم دیگر از عکسها استفاده از متن جایگزین است تا به گوگل و یا دیگر موتور جستجوها بفهمانیم که عکس مربوط به چه چیزی است استفاده از تگ alt این مفهوم را ایجاد میکند البته دوستان وردپرسی نیاز به کدنویسی ندارند کافی است بر روی عکس بارگذاری شده کلیک کرده و گزینه مداد یا همان ادیت را انتخاب کنید و کلمه یا جمله جایگزین را قرار دهیم و سفارش شده کلمه کلیدی استفاده شود بهتر است.

آنچه در مورد سئو باید بدانیم | محتوای سئو شده

عکس بالا یک مثال هست که متن جایگزین و ویژگی عنوان تصویر عنوان مطلبمان قرار گرفته است و در قسمت پیوند گزینه پوسته پیوستها را انتخاب کنید تا کاربر با کلیک بر روی آن عکس را در یک تب جدید مشاهده می کند .قسمت باز کردن پیوند در زبانه تازه تیک دار کنید تا در یک تب جدید عکس باز شود.

متا تگها

متا تگها عامل مهم دیگری هستند که باید در محتوا در نظر گرفته شود متا تگها در واقع اطلاعاتی هستند در مورد توضیحی کوتاهی از آن صفحه که به موتورهای جستجو داده می شوند تا سایت سریعتر و بهتر ایندکس شوند حتما توصیه میکنم کلمه کلیدی در متا تگها قرار دهید اگر سایت وردپرسی دارید با نصب افزونه yoast امکانی را در پایین نوشته برایتان فراهم میکند تا بتوانید به راحتی متا تگ را ایجاد کنید همانطور که با فلش نشان داده متن را جایگزین میکنیم و خود افزونه به قسمت کدها اضافه میکند و تعداد حروف باید ۱۱ الی ۱۴ تا باشد که خود افزونه با رنگ سبز تایید آن را نشان میدهد.

آنچه در مورد سئو باید بدانیم | محتوای سئو شده

تصاویر شاخص

اگر قالب شما از تصاویر شاخص پشتیبانی می کند در سیستم وردپرس در سمت چپ قابل نمایش است در تصویر زیر عکس از کتابخانه وردپرس درج شده است.

برچسبها

برچسبها کلماتی هستند که می توانند نوشته شما را به نوشته های کلی سایت ارتباط دهند و لینکهای مفیدی را ارائه دهند. در انتخاب برچسبها یا tags دقت زیادی انجام دهید و از پرکاربردترین کلمات استفاده کنید.

آنچه در مورد سئو باید بدانیم | محتوای سئو شده

خلاصه کلام

محتوای عالی بنویسید تا در دنیای سئو پادشاهی کنید جذابیت محتوا موجب میشود که کاربران آن را به اشتراک بگذارند و یا به عنوان پست مهمان در سایت خود درج کنند که در قسمت آینده مبحثی به نام بک لینکها که یکی دیگر از فاکتورهای مهم گوگل هست مطرح می کنیم.

آموزش وردپرس سئوی وردپرس

درباره هاشم مهربان

آمده ام برای شما بنویسم و آنچه در توانم هست آموزش دهم امیدوارم خداوند مرا در این مسیر کمک کند تا رضایت شما دوستان را فراهم کنم هم اکنون شما هم با من باشید

4 نظر

  1. سلام سئوی خارج از سایت مهمتره یا داخل سایت و چقدر زمان میبره تا بتونیم بیاییم صفحه اول گوگل

    • هاشم مهربان مدیر سایت

      سلام و احترام
      هر دو مهمه ولی سئوی خارجی نقش مهمتری داره امروز دیگه نمیشه نقش بک لینک و شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت البته توجه کنید بک لینکهایی برای سایتتون ایجاد کنید که دامین اتورتی بالا داشته باشند بیشتر به کیفیت بک لینک توجه کنید تا کمیت آن مثلا وبسایتهایی بودن و هستن کلی بک لینک درست کردند ولی رشدی نداشتن در مقابل سایتی هم وجود داشت با ۵ لینک کلی ارتقا گرفت مدت زمان حضور شما در صفحه اول بستگی به رقابت کلمه کلیدی مربوطه دارد

      • هاشم مهربان مدیر سایت

        سلام و احترام به طور کلی در گوگل سرچ کنیم از حضور در انجمنها وبلاگها شبکه های اجتماعی صحبت میکنند در حالی که آموزش درست حسابی گرفتن لینک از سایتهای معتبر را نمیدهند و این بر میگرده به ترس افرادی که دوست ندارند کسی از این رمزو رموز سر در بیاره انشالا در آموزش جداگانه راه گرفتن بک لینکهای رایگان را خواهم گفت همانطور که میدانید راه پولیش رپورتاژ آگهی هست که میتواند در رشد کسب و کارتون نقش زیادی داشته باشد

  2. بک لینکهای با کیفیتو از کجا بگیریم

دیدگاه خود را بیان کنید

4 + هفت =